Pølsehorn

Pølsehorn

8 pølsehorn. 1 horn indeholder 100 kcal

Ingredienser

  • Squash 80 g / 16 kcal
  • Gulerødder 50 g / 21 kcal
  • Skyr 40 g / 24 kcal
  • Gær 10 g / 11 kcal
  • Vand 25 g / 0 kcal
  • Hvedemel 100 g / 331 kcal
  • Fuldkornshvedemel 40 g / 128 kcal
  • Salt 0,5 tsk / 0 kcal
  • Kyllingpølser (200g) 4 stk / 280 kcal
  • Æg 10g (til pensling) / 14 kcal

Fremgangsmåde

  1. Tænd ovn på 200 grader varmluft. Skræl gulerødder og squash – riv dem fint på rivejern og kræng alt væske ud af grøntsagerne som du kan med håndkraft.
  2. Mix i en skål hvedemel, groft mel og salt.
  3. Mix i en anden skål lunken vand med gær til opløst og tilsæt dertil dine grøntsager + skyr.
  4. Hæld næsten alt mel til din våde mix men behold lidt du skal bruge til bordet hvor dejen skal rulles ud. Ælt sammen til en dej.
  5. Spred mel over bordet og rul din dejklump ud i cirka 30×30 til en pizza. Skær “pizzaen” i 8 stykker så du derved har 8 trekanter.
  6. Tag dine 4 pølser, skær enderne af og skær dem over på halv så du har 8 pølsestykker. Tag pølsen og læg den i den brede ende af et “pizzastykke”. Rul dejen om pølsen ved at rulle med midten.
  7. Lad pølserne hæve i 45 minutter, pensl derefter med æg og smid så i ovnen i cirka 15 minutter til gyldne. Køl derefter af på en rist. VOILA!

Noter

Det er ikke nødvendigt at skrælle squash medmindre du skal narre de grøntsagsforskrækkede. Du kan sagtens undlade at bruge fuldkornshvedemel og kun bruge hvedemel.

God fornøjelse i køkkenet.

Mangler du mere inspiration til madlavning eller træning, så kan du abonnere på min YouTube-kanal, hvor jeg løbende deler ud. Ønsker du en mere dedikeret hjælp, som tilpasses netop din målsætning og dine behov, så kan du blive medlem her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.