Chicken Tikka Masala

Chicken Tikka Masala

4 portioner. 1 portion indeholder 450 kcal

Ingredienser

  • *Kyllingbryst 450 g / 477 kcal
  • *Neutral yoghurt 300 g / 150 kcal
  • *Garam Masala 1 spsk / 18 kcal
  • *Gurkemeje 1 tsk / 9 kcal
  • *Salt 1 tsk / 0 kcal
  • Løg 100 g / 39 kcal
  • Hvidløg 2 fed / 8 kcal
  • Garam Masala 1 spsk / 18 kcal
  • Ingefær stødt 1 tsk / 6 kcal
  • Spidskommen 2 tsk / 23 kcal
  • Chili pulver 1 tsk / 0 kcal
  • Tomatpuré 80 g / 71 kcal
  • Blendet tomat på dåse 400 g / 100 kcal
  • Kokosmælk light 3 dl / 201 kcal
  • Salt (tilsmag) / 0 kcal
  • Basmatiris 200 g / 710 kcal

Fremgangsmåde

  1. Stjernemarkerede ingredienser blandes: Skær kyllingbryst i valnød størrelser og put i en frysepose med yoghurt, gurkemeje, garam masala og salt.
    Smid i køleskabet fra morgenstunden så det kan hygge i mange timer indtil du skal lave retten. Minimum 4 timer.
  2. Riv løg på groft rivejern og pres hvidløg. Svits af i gryde 2 minutter til glasklare (tilsæt lidt vand hvis de sætter sig fast i gryden).
  3. Tilsæt ingefær, spidskommen, garam masala og chili og rør sammen. Tilsæt så tomatpuré, tomat (blendet og glat) og kokosmælk og rør sammen.
  4. Tilsæt din kyllingblanding og lad det simre i 20 minutter og rør i ny og næ.
  5. Kog dine ris til færdige og server dem med din tikka masala. VOILA!

God fornøjelse i køkkenet.

Mangler du mere inspiration til madlavning eller træning, så kan du abonnere på min YouTube-kanal, hvor jeg løbende deler ud. Ønsker du en mere dedikeret hjælp, som tilpasses netop din målsætning og dine behov, så kan du blive medlem her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.